2/27/08

אנד דה ווינר איז...

זה לא הולך להיות פוסט על המתלבשות הטובות והגרועות בטקס האוסקר 2008 (על זה אתם יכולים לקרוא במקומות אחרים). אני רוצה להתייחס רק למתלבשת אחת ספציפית, שבמקרה גם זכתה באוסקר עצמו ולדעתי ראויה באותה מידה לקבל את אוסקר האופנה (אם היה כזה...) - השחקנית הצרפתייה Marion Cotillard. קוטיאר הוכיחה שוב שלצרפתיות יש שיק, והביאה אותה בשמלה הכי מעניינת בטקס, by far. שמלה ששמה את כל שאר השמלות בכיס הקטן. שמלה יפהפיה בצבע שנהב, של ז'אן פול גוטייה, שתפורה מפיסות בד קטנטנות רקומות שנראות כמו קשקשים של דג. באזור החזה פיסות הבד נרקמו בצורת פרחים (כמו שרואים התמונה הבאה):

שמלה מופלאה, עם הרבה דיטיילינג (מה שאנחנו מאוד אוהבים...). בעבר, נסיונות של שמלות "מיוחדות" בדרך כלל לא צלחו וגבלו בביזאר. לעומת זאת, כאן זו התגלמות המילה שיק וקוטיאר לבשה את זה בחן ובקלילות. עשיתי חפירה קטנה בארכיבי הצילומים, וגיליתי שגברת קוטיאר בהחלט יודעת להתלבש וזה לא איזה פוקס חד פעמי. הנה למשל מה שהיא לבשה לטקס ה-Cesar הצרפתי, שנערך בשבוע שעבר (ולפני טקס האוסקר):

תרשו לי לנחש שגם זו שמלה של גוטייה (האמת לא בדקתי אפילו), ויותר מכך, זה נראה לי מעין ניסוי כלים קטן לפני האוסקר. גם כאן רואים את דוגמת ה"קשקשים" על הבד, וגם במקרה הזה ענדה קוטיאר שרשראות ארוכות ועדינות (על מנת לא להסיט את תשומת הלב מהשמלה. כשיש שמלה עם פרטים כאלו מעניינים רצוי להמעיט בתכשיטים ולתת לשמלה לעשות את העבודה):

וכמובן שמלה שהקסימה אותי לא פחות, ולדעתי היא בעצם ה-שוס, היא השמלה שלבשה קוטיאר בטקס ה-BAFTA הבריטי, בתחילת חודש פברואר. שמלה יחידה במינה ומ-ד-ה-י-מ-ה של chanel. מכל כיוון שלא נסתכל, השמלה נראית שונה. קוטיאר נראית בה כמו שילוב של גלדיאטור עם גלימה ופייה עדינה ומכונפת:

אני אחזור ואומר, הרבה נשים היו נראות מגוכחות לחלוטין בשמלה הזו, אבל לקוטיאר יש את הסטייל והבטחון העצמי שצריך על מנת להיראות בה נפלא. תשמעו, זו לא חוכמה להיראות יפה באיזו שמלת סטרפלס שחורה "רגילה" של טקסים (וקוטיאר היא בחורה יפה אז בכל שמלה סקסית שלא שתשים אותה היא תיראה טוב). אבל קוטיאר לקחה את העניין לקצה והפגינה פה שמלה אדג'ית שהיא שיא הייחודיות והאינדיבידואליות. בתור חובבת אופנה זה כיף לראות. האישונים שלי מתרחבים... מכל השמלות, לדעתי השמלה הזו היא גולת הכותרת, le piece de resistance. ועל כך מקבלת קוטיאר דוז פואה!!!

0 comments: