4/4/08

מלחמות העיצוב


"מצטערת, טוד, אתה בחוץ!"

בשבועות האחרונים אולי שמתם לב שאת משבצת השידור המיותמת (מזה זמן מה) שהותירה אחריה Project Runway תפסה התוכנית Top Design. תוכנית שגם עוסקת בעיצוב (פנים, ולא אופנה כמו ב- Project Runway) אבל למרות קוי הדמיון הרבים, טופ דיזיין לא ממש מצליחה למלא את הנעליים הגדולות של פרוג'קט. אני חייבת להודות שהסדרה חביבה ומזכירה לי את העבר הלא רחוק כל כך בו למדתי עיצוב. מי מכם שלומד או למד תחום עיצובי כלשהו בוודאי מזדהה עם אווירת ה"הגשה" שיש בכל פרק, ועם הלחץ של המתמודדים. אמנם בבית ספר לעיצוב לא מעיפים אף אחד בסוף ההגשה, אבל מאף אחד לא נחסכה הביקורת (הקטלנית, לעיתים) על עבודתו מול "כיתת היורים" של המנחים. כמו כן, המתחרים בתוכנית מקבלים בכל פרק פרוייקט ועומדת לרשותם פחות מיממה להגות, לתכנן לעצב ולבצע אותו. אמנם בבתי ספר לעיצוב בדרך כלל יש הרבה יותר זמן להתכונן, אבל כמובן שכולם עושים את רוב העבודה בלילה שלפני, מעבירים לילה לבן מול המחשב ומגיעים ל"הגשה" טרוטי עיניים ומותשים (כולם, חוץ מאחת מחברותי, ת', שתמיד היתה מכינה את העבודות שלה מבעוד מועד ובערב שלפני ההגשה היה לה מספיק זמן לאפות עבור כולם את עוגיות הבראוניז המדהימות שלה - ועל כך נאמר תודה לאל על סטודנטים חרוצים!!)
אם כי למרות הנוסטלגיה שמעלה בי טופ דיזיין, אין מה להשוות בינה לבין אחותה לרשת Bravo, אחותה היפה והיותר מוצלחת, יש לומר, "פרוייקט מסלול". קודם כל העיסוק באופנה בכל זאת יותר מעניין אותי מעיצוב פנים. חוצמזה, אני כבר נורא מתגעגעת לטים גאן! בטופ דיזיין אין ממש פרסונות שראויות לציון מעבר למתחרים. בעצם אולי רק Kelly Wearstler, אחת משלושת השופטים, שמלבד היותה בחורה מהממת ביופיה (לעניות דעתי) ומעצבת פנים ידועה של האלפיון העליון בארה"ב, מצליחה לרתק אותי בכל פרק על ידי בחירת בגדים מעניינים ולא שגרתיים, ותסרוקות אוונגרדיות.


זה לא bad hair day, זה חלק מהקונספט העיצובי!! (התמונות מ- Bravotv.com)

אולם, כמה מעניינת שלא תהיה ההופעה של קלי (אגב, מי שמעוניין יכול לגלוש לאתר שלה ולראות גם מה היא יודעת לעצב. האמת, דברים לא רעים..), אין כמו טים גאן האומר עשרות פעמים בכל פרק את משפטי המפתח האלמותיים שלו: "Carry On" ו-"Make it work".

אני כבר כתבתי ספר, ומה איתך חמודה?

אח, אין כמו איזה מודל לחיקוי גיי וחביב לקשט בו את התוכנית (והגייז של טופ דיזיין לא מגיעים לקרסוליים של טים [על אף שהמנחה טוד אולדהם, מעצב אופנה וגיי מוצהר גם הוא, הגה בשנות ה-90 את הרעיון המגניב של חצאית המקסי הארוכה שעליה מודפסים מכנסי ג'ינס. סחתיין עליו, אבל זה לא האישיו פה]). ובל נשכח את השופטים נינה גארסיה והמעצב מייקל קורס הביצ'יים, וכמובן היידי קלום, שממשיכה להיות כוסית גם כשהיא בהריון. זאת תוכנית! בארה"ב כבר נגמרה העונה הרביעית והוכתר הזוכה הרביעי (לא להילחץ, אני לא אעשה לכם כאן ספוילר) ואילו אצלנו שודרו רק שלוש העונות הראשונות. אני מאוד מקווה שלא נצטרך לחכות עוד הרבה, ואולי אפילו בתום טופ דיזיין נקבל בחזרה את פרוג'קט ? אפשר רק לקוות..
ואם במקרה מי שאחראי על הרכש של הכבלים קורא את זה אז יש לי רק דבר אחד לומר: "תוחזר Project Runway לאלתר!!!"

אאופידאזיין !

2 comments:

סוף סוף עוד מישהי שחושבת שקלי מהממת ביופיה (= היא גם הייתה נערת פלייבוי או משהו כזה לא?

כן, גם אני גיליתי את הפרט הזה עליה. מסתבר שהיא עשתה הסבה מכפולת אמצע במגזין לגברים לכפולות במגזיני עיצוב. התפתחות קריירה מעניינת...