1/29/09

הרוסים באים!!*

*האמת היא שהם כבר באו מזמן, עכשיו הם מגיעים לבלוג...


פריים מתוך העבודה "מהומות אחרונות" של קבוצת AES + F

בסוף השבוע שעבר נכחתי בפתיחת התערוכה "הסטוריה של אלימות", אשר מוצגת כעת במוזיאון חיפה. התערוכה מרתקת ביותר ונהניתי מאוד להתבונן ביצירות ולהתדיין עליהן יחד עם החברות עמן הגעתי לתערוכה, אשר רובן ככולן סטודנטיות לתולדות האמנות (בעבר ובהווה). התערוכה כוללת עבודות של אמנים ישראלים, לצד אמנים זרים וגם "מיני תערוכה" בתוך התערוכה שבה מוצגת אמנות עכשווית פולנית (משהו מעניין מאוד קורה שם בפולניה). אחת העבודות המדהימות שחזיתי בהן היא "מהומות אחרונות" (Last Riot) של הקבוצה הרוסית AES + F. זאת לא עבודה חדשה, והיא כיכבה בגדול בביאנלה בוונציה בשנת 2007 (מה שאומר שגם השנה תהיה ביאנלה. מי נוסע?) וכמדומני הוצגה גם בארץ בעבר. על אף שהעבודה לא חדשה היא עדיין רלוונטית לחלוטין, מהפנטת ומצמררת. מצאתי סרטון ב-YouTube שבו צולמה היצירה בעת הקרנתה בביאנלה בוונציה. ניתן להתרשם מעט באמצעותו, אם כי המקור מרשים הרבה יותר וכמו כן זהו רק קטע קטן - זוהי העבודה בת יותר מ-20 דקות. אתם יכולים גם לקפוץ לאתר של הקבוצה, אבל ללא ספק יש לראות את העבודה ב"לייב". בקיצור, חובה להגיע לחיפה (כן, כן, ל-ח-י-פ-ה!). אני מבטיחה לכם שלא תתאכזבו.
ואם כבר ברוסים ובאמנות עסקינן, אני חייבת להזכיר כאן את דריה ז'וקובה
(Daria / Dasha Zhukova). שמה של העלמה נכנס לתודעתי עוד בזמן פרשיית הגירושין של האוליגרך רומן אברמוביץ' מאשתו אירינה - אברמוביץ' החליט להחליף את הבלונדה החוקית במודל חדש וברונטי, להלן, ז'וקובה. בז'וקובה נתקלתי שוב בעודי מיטלטלת בין שמים וארץ תוך ניסיון למצוא מרגוע לנפשי על ידי עלעול עצבני במבחר גליונות "ווג" של חודש ינואר (עליתי למטוס עם "אובר וייט" רציני).

הז'וקובה, או דאשה, בשבילכם, תפסה את המחצית התחתונה של עמוד 72 של "ווג" האמריקאי בתור אחת מ"עשר המתלבשות הטובות של שנת 2008". הבחורה, שנמצאת במחצית השנייה של שנות העשרים לחייה ונתלית על זרועו של אברמוביץ' (לפני שאתם צועקים "gold digger!!!" הריני לבשר לכם שהיא מליאנית עוד מלפני שהכירה את האוליגרך, בעיקר בזכות אביה שהינו אוליגרך רוסי בפני עצמו), הינה דוגמנית לשעבר וגם מעצבת אופנה ובעלת המותג Kova & T (טייץ מבריק מ-PVC, מישהו?). אם כי, בשנה האחרונה שוקדת דאשה על מיצובה מחדש כאשת תרבות ואמנות, שזה מיצוב הרבה יותר נחשק מלהיות סתם פנים יפות שמשתייכות לאצולת הממון בקנה מידה עולמי. דאשה השיקה ביוני האחרון במוסקבה את ה"גאראז'" (Garage) שהינו המרכז לתרבות ולאמנות רוסית עכשווית (וזו עוד סיבה לנסוע לבקר ברוסיה. נו, חבריי היקרים שנולדו בארץ הבורשט והוודקה, מי מכם לוקח אותי לביקור?). הבחורה החליטה, ללא ספק, להכניס את כף רגלה עמוק לתוך סצינת האמנות ולנו נותר רק לאחל לה בהצלחה. אני, בכל מקרה, אמשיך לעקוב.

לילה טוב!

3 comments:

אני לוקחת אותך, אבל רק בתנאי שאת אוכלת בורטש ושותה וודקה איתי :))
סתם...את לא חייבת:)
באמת מפתה להגיע לחיפה, מכל מיני סיבות :)

"לא למדתי היסטוריה של האמנות ואני לא זוכרת את שמות האמנים", היא אומרת, "אבל אם אני אוהבת משהו אני זוכרת אותו"- מתוך כתבה על דריה שהתפרסה בהארץ לפני חצי שנה , כבוגרת תולדות האומנות בעצמי ,אני תוהה על איכותו...הלוואי והיא הייתה לוקחת את הכסף ומעבירה לאוצר חדש וטרי, ואולי זה רק הקנאה מדברת :) לכתבה:
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1023,209,26890,.aspx

אנה - אני מוכנה להוריד שוט סמלי של וודקה, ולנסות אוכל מקומי - כל עוד הוא טעים!

מיצי - ציטוט משעשע.. היא בחורה די צעירה אז אולי היא תלמד עם הזמן.וגם אם לא, אני מניחה שבין עשרות האנשים שעובדים עבורה יש אוצרים ואנשים שלמדו ומתעסקים בזה שנים - אני מקווה שהיא משלמת להם טוב..
עוד כתבה לכל המעוניינים
http://women.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/women/celebrity/article4301146.ece