11/26/09

מתכון לשרשרת פרנזים

DIY Fringe Necklace



כבר הייתי בדרכי לקראת הפוסט הבא - כל כך הרבה אאוטפיטים, מעט מדי ימים בשנה - ואז נזכרתי במחויבות קטנה שיש לי. לפני כחצי שנה הצטלמתי כאן עם שרשרת פרנזים שהכנתי בעצמי וגם נתתי הוראות הכנה, אך התבקשתי שוב לפרסם הסבר מפורט להכנת השרשרת ואני מצרפת כאן גם תמונות להמחשה. אני מקווה שעכשיו זה יהיה ברור וקל להכנה לכל מי שירצה להכין.
בזמן האחרון אין לי יותר מדי זמן פנוי ל"מלאכות יד", כמו שהיה לי פעם, בתקופות הטובות בהן הייתי מכינה לפחות אקססורי אחד בשבוע - שרשרת, צמיד, קשת לשיער או עגילים. זוהי עבודה מדוקדקת הדורשת שילוב של מוטוריקה עדינה, ריכוז, עיניים מכוונות היטב למטרה (ממוקדות על כל החרוזים הקטנים, אם יש כאלה בפרויקט) וגם יצירתיות לא מזיקה (ואני מאמינה באמת ובתמים שאין כזה דבר אדם לא יצירתי. מי שחושב שהוא לא יצירתי כנראה עוד לא גילה את התחום המאפשר ליצירתיות שלו לבלוט ולהתפרץ).
זה נשמע אולי מסובך ותובעני, אבל גיליתי שדווקא הריכוז הזה שבהכנת אקססוריז הוא מה שמרגיע אותי ונותן לי פורקן יצירתי, וגם, יש פרויקטים שהם ממש ממש פשוטים (באמת!) ומאפשרים סיפוק מיידי - תוך כמה דקות ניתן לייצר אקססורי נחמד וחדש לקשט בו את המלבושים. ושרשרת הפרנזים הזו היא פרויקט פשוט וקליל מסוג זה. אז אחרי ההקדמה הארוכה אפשר לגשת למלאכה. והרי החומרים הדרושים:

* רצועת פרנזים באורך 25 ס"מ (ניתן לרכוש בחנות תפירה, קיים במבחר צבעים).
* שרשרת "גורמט" באורך 30 ס"מ, מחולקת לשני חלקים שווים, באורך 15 ס"מ כל אחד (את שרשרת הגורמט שמודגמת כאן רכשתי באותה חנות תפירה בדיוק וגם היא נמכרה לפי מטר)
* סוגר לשרשרת
*שני חישוקי מתכת דקים
* חוט בצבע של רצועת הפרנזים
* כלי עבודה: קאטר לחיתוך שרשרת הגורמט, מחט, מספריים קטנים.

רצועת הפרנזים נמכרת כאשר היא סגורה משתי קצותיה (ראה תמונה 1), לכן יש צורך במספריים קטנים על מנת לחלץ את הפרנזים מקצה אחד של הרצועה. אחרי ששיחררתם את הפרנזים בצד אחד ונתתם להם "להתפרע" אפשר לעבור למלאכת חיבור רצועת הפרנזים לשרשרת הגורמט.
כאמור השרשרת חצויה לשני חלקים שווים - האחד יחובר לקצה הימני של רצועת הפרנזים והשני יחובר לקצה השמאלי. החיבור עצמו נעשה על ידי תפירת רצועת הפרנזים לחוליה האחרונה של שרשרת הגורמט (ראה תמונה 2). זו הסיבה שיש לתפור בחוט הזהה בצבעו לצבע רצועת הפרנזים, אחרת זה פשוט לא ייראה טוב.
כעת, יש לחבר את הסוגר לקצה אחד של שרשרת הגורמט (ראה תמונה 3). אני ממליצה להשתמש בסוגר מסוג קרס, אשר אותו ניתן לחבר לגורמט על ידי חישוק מתכת דק (זוכרים, מרשימת החומרים?). את חישוק המתכת השני יש לחבר לקצה השני של שרשרת הגורמט (ראה תמונה 4, אני השתמשתי כאן בחישוק קטן מדי [זה מה שהיה בבית] מומלץ להשתמש בחישוק גדול יותר אם יש לכם).
כעת אתם יכולים לסגור את הסוגר, אחרי שענדתם את היצירה על צווארכם, והרי לכם שרשרת פרנזים (ראה תמונה 5)!

טיפים:
* לפני התחלת הפרויקט או רכישת החומרים בידקו בארגז התפירה ו/או האקססוריז שלכם מה יש לכם. אפשר לאלתר שרשרת גורמט מפירוק של שרשרת ישנה ואם אתם נוהגים להכין שרשראות בטח מסתובב לכם מתחת לאף איזה סוגר מיותר או אפילו שניים. לא צריך לקנות הכל.
* ייתכן ש-15 ס"מ שרשרת גורמט מכל צד זה יותר מדי עבור חלקכם. לפני חיבור הסוגר בידקו אם אורך השרשרת מתאים לכם. אם היא נראית ארוכה מדי אפשר לפרק חוליות מהקצה החופשי עד שתגיעו לאורך הרצוי. זיכרו, לקצר תמיד אפשר, להאריך לא, אז באיזי עם הקאטר!

הכנה נעימה וקלה!

13 comments:

תודה מותק! רעיון נפלא! והסבר פשוט וברור. אין כמוך!

איזה כיף :) חיכיתי בקוצר רוח
רעיון מקסים ונראה מאוד פשוט לביצוע.נשמח בהמשך לעוד פוסטי DIY
שיהיה לך יום מעולה

על לא דבר!
זה באמת פשוט לביצוע, תהנו! :))

great minds think alike???

http://www.thecherryblossomgirl.com/

דר,
תסתכלי ב post האחרון של cherry blossom girl אם עוד לא ראית כבר..
היא לובשת שמלה ממש דומה ל-מה שלבשת כמה פוסטים קודמים...
מהמם!

T-M-S - ידעתי שלא תפספס... :)

דפי - אכן, כן! כבר קיבלתי אתמול התראה מפטיט לולו. אין ספק שהשמלה הזו יפהפייה. הם כנראה החליטו לייצר ג'קט ושמלה באותו סגנון. בסניף שבו קניתי אותו לא נמכרה השמלה ואולי טוב שכך כי זה חסך לי התלבטות. מה שכן הג'קט הזה נצנץ שם כמו יהלום בין הקולבים. לא היה לי צל של ספק שהוא חוזר איתי לארץ.

בתור אחת שמתעסקת בתכשיטים דיי הרבה זמן,אני יכולה להגיד שהשרשרת פשוט נפלאה ועשויה בצורה מצויינת :)
ולאלה שמראים שליטה בקאטר,אפשר גם להאריך במידה הצורך...

גם אני מוצאת פוקן בהכנת תכשיטים ואקססוריז.הריכוז והתשומת לב שצריך להקדיש מחדדת את היצירתיות וגם לאחר מכן כשאתה רואה מה הכנת-הסיפוק גדול מאשר לקנות בחנות :)

I love this necklace, i will use your post and do a similar one for myself. Look at my blog, I also like hand made things...:)

http://silverbeige.blogspot.com

blossombutton - תודה. ואת בהחלט צודקת, מי שמיומן עם הקאטר יכול גם להאריך, אם כי כשאני מתעסקת יותר מדי עם החוליות העבות של שרשרת הגורמט הן נוטות להצ'טקמק ולקבל סימנים וחריצים... :)
אני מבינה מה את אומרת, הריכוז הזה הוא כמו סוג של מדיטציה והתוצאה בסוף שווה כל מאמץ (ולעתים גם אין ממש מאמץ).

מקסים ועושה לי חשק להתחיל לעשות בעצמי. השראה מעולה (:

ואו נהדר! תודה רבה (:

איזה מתכון חמוד! ♥

אוהבת את צורת הכתיבה שלך הסבר טוב (-: