12/22/09

מתלבשות על זה

bazar1

ברגע שנשאלתי על יד חברותי האם אני רוצה "לעשות משהו" בנוגע לבזאר השנתי שמקיים המרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בת"א, נרתמתי ללא היסוס למטרה, וכך יצא שבבוקר יום שישי התכנסנו שלי (אוסף פרטי) עפר (קאפקייקס) ואפונתכם הנאמנה בסטודיו המואר והצבעוני שבו עובדת שלי לסשן צילומים. אלינו הצטרפו אפרת אופנהיימר מהמרכז, אשר הפיקה וקימבצה את בוקר הצילומים ומלבד תיאומים, שינוע בגדים ונעליים ויצוג המרכז בו היא עובדת בכבוד רב התגלתה גם כמעצבת שיער כשרונית!
למי מכם שלא יודע, כמדי שנה, עורך המרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה בזאר של בגדי מעצבים ומעצבות, אשר כל הכנסותיו מוקדשות למרכז. הבגדים נתרמים על ידי המעצבים והמותגים השונים ונמכרים לקהל הרחב בעלות נמוכה, שהיא כאמור 100% תרומה למרכז. כאשר הגענו למרכז על מנת לבחור בגדים לצילומים ראינו חדרים עמוסים לעייפה בשקים ובארגזים של פריטים שנתרמו ממיטב המעצבים. אני חושבת שלא היה שם של מעצב או מעצבת ישראליים שלא ראיתי מתנוסס על הארגזים (כבוד!) וכמו כן רשתות האופנה הגדולות תרמו גם הן את תרומתן היפה. בקיצור, לא חסרים בגדים וגם לא תכשיטים, אקססוריז ונעליים (קלטתי במחסנים כמה זוגות שווים ביותר של נעליים ומגפיים שלמרבה הצער חלקם היו גדולים מדי בשבילי).
כמובן שמלבד בחירת הבגדים, זכינו לסיור מאלף במרכז (תודה לאפרת) ולהסבר על העבודה החשובה שעושים המתנדבים והעובדים המסורים. בהקשר זה אני חייבת לומר שהיה יכול להיות מאוד נחמד אם למרכז לא היתה עבודה, אבל כפי שאנו שומעים בתקשורת מדי יום ביומו (ועוד הרבה מקרים שלא מתפרסמים), המציאות שונה ולכן כל תרומה למרכז חשובה מאין כמוה ומאפשרת לעובדי המרכז לעשות את עבודתם נאמנה ולתת את מקסימום התמיכה והסיוע לפונות ולפונים. מלבד זאת, עובדי ומתנדבי המרכז עוסקים בהכשרה, הדרכה, העברת הרצאות והעלאת המודעות לאלימות מינית לסדר היום וכמובן שלשם כך יש צורך במשאבים.


bazar2

bazar3
שמלה אמה, קשת לשיער מעוטרת בנוצה אביגיל אדם, תיק אסטלה

bazar4

bazar5
ממראות הסטודיו (כזה אוטו אני רוצה כשאהיה גדולה...)

bazar6
בזאר "מתלבשות על זה" יתקיים בסופ"ש הקרוב בימים שישי-שבת, 25.12-26.12, בביתן 16 בגני התערוכה שבת"א. הכניסה בעלות של 5 ש"ח שייתרמו גם הם למרכז לסיוע לנפגעי תקיפה מינית. בואו בהמוניכם!

לסיום, חשוב לי להזכיר את מספרי הטלפון של קווי הסיוע: 1202 לנשים, 1203 לגברים. בארץ פועלים עוד 8 מרכזי סיוע ושיחות המתקשרים מנותבות אוטומטית למרכז הקרוב למקום מגוריהם.

תודה רבה לשי פילוסוף שצילם, לאריאל שגם צילם וכמובן לאפרת ולחברותי שלי ועפר, ששמחתי להתלבש ולהתקשקש איתן (כרגיל... ובמיוחד למען מטרה חשובה זו). שיהיה המשך שבוע טוב לכולם!

These are pictures from a little photoshoot I did with two of my fashion blogger friends, Shelly and Ofer for a fashion event hosted by the Rape Crisis Center in Tel Aviv. Many clothes, shoes and accessories which have already been donated by Israeli designers and fashion companies will be sold in this event for a lower price. All proceeds from the event will go to the Rape Crisis Center, so if you are by any chance in Isarel this weekend you should definitely come by!


Tel Aviv Fair Center (Ganey Ha'taarucha), pavillion 16, Friday 25.12 10:00-18:00, Saturday 26.12 10-20:00

26 comments:

נהדרת! פשוט כיף לראות שיתוף פעולה בין אופנה לבין תרומה לקהילה
בהחלט עשית לי חשק ללכת,ועצם המחשבה שכל הכסף הולך לתרומה-אני לא יודעת איך אפשר שלא לקנות שם.

אוקי, אז אני עושה קופי פייסט לתגובה גם אצל שלי וגם אצל עפר. אבל חשוב לי מאוד, לעזור ולהדגיש עד כמה חשוב האירוע הזה. עד כמה כל תרומה ולו הקטנה ביותר תעזור.

אחרי בהיה ממושכת ב"מד-מן" אין לי אלא להודות ולשמוח שאין אני חיה בשנות ה-50-60.
או אז בשנים אלו, נשים נחשבו כפחותות ערך.
הטרדות מיניות היו שם על ימין ועל שמאל והיחס אליהן היה מזלזל ובוטה.
אז אמנם עברנו כברת דרך מאז, אך עדיין אין המצב אידיאלי.
בכל יום אנו שומעים על עוד אונס, על עוד רצח אישה, על מכות במשפחה ואלו רק האירועים שאנו שומעים עליהם. מי יודע מה מסתתר מאחורי דלתות שעדין לא פתחו.
אני שמחה שאנחנו כבלוגריות עוזרות ולו במעט למודעות לנושא הכאוב והבעייתי הזה.
כל תרומה שניתן לגייס אולי תציל חיים של מישהי, ולא מדובר רק על תרומה כספית, עצם ההליכה לאירוע הוא כתרומה, העזרה לבאזז התקשורתי ההענות לתת ולעזור, רק מגבירה את המודעות והפתיחות לנושא הבעייתי.
אני יודעת שאני אגיע לאירוע.
אני מקווה שגם אתם.

ליבי אתכן.
כל הכבוד על הפרויקט.
נשיקות חמות.

אחת שחושבת שיודעת - כן!

blossombutton - זאת מטרה חשובה שבמקרה הזה מתקשרת ישירות לאופנה אז לא היה מה לחשוב פעמיים :))

פטיט לולו - ללא ספק. אני גם חושבת שכל מה שאנחנו שומעים בתדירות הולכת וגוברת בתקשורת הוא רק חלק קטן. אבל אולי גם רמז ללגיטמציה הולכת וגדלה לדבר על זה, לעשות מעשה ולא לשתוק.
see you there!
נשיקות...

כמה מלים חשובות:
קודם כל, אני מתה על הבלוג שלך כבר מלא זמן אבל תמיד בתור מתבוננת מהצד. הפעם חשוב לי לומר- התמונות מדהימות, הבגדים הורסים אבל המטרה- ממיסה את לבי. קרוב ללבי יותר משאפשר לראות מבחוץ. תודה שאכפת לך. כי גם לי אכפת. מאד. מקווה לראותך שם

מותק, כל הכבוד על תרומתך וההירתמות לסייע במטרה נעלה ביותר!!!! רשמתי ביומן ואתייצב! :) בהצלחה!

המשך תגובתי נמחקה ><"
רציתי להגיד שזאת באמת מטרה חשובה מאוד וממש מחממת את הלב !!!

אפשר לשאול באיזה יום את תהיה שם?

אנונימית - או במילים אחרות: בגדים יפים זה נחמד וטוב, אבל לעשות דברים חשובים ומשמעותיים בעודך לובשת אותם זה אפילו הרבה יותר טוב! תגובתך נחקקה בלבי.
להתראות באירוע ההתרמה.

טושיק - מעולה! That's the spirit ! נתראה שם... :)

אחת שחושבת שיודעת - אני עדיין על הגדר בין הימים, ההכרעה בוודאי תגיע לקראת סוף השבוע :)

amazing blog, love your style!!

can we link exchange?

come check out the first ever fashion blog from a guys POV, let He know what you think

fashionbyhe.blogspot.com

FABULOUS, I LOVE THE ENTIRE LOOK AND THE COLORS. CONGRATS

@ MAISON CHAPLIN.blogspot.com

כל הכבוד על ההפקה, היוזמה מבורכת. גם אני העלי פוסט בנושא כשפנו אליי המארגנים, וראיתי את הפוסטים שלכן אחרי שהעלתי אותו. יפה שבלוגריות מתאגדות סביב מטרה משותפת, במיוחד כשהמטרה היא תרומה ועזרה...

המטרה ראויה וחשובה מאין כמותה, הסטיילינג שלך מקסים, אבל השמלה, השמלה, מה זה? היא לא מחמיאה לך, התפירה גרועה, אפילו בתור קומבינזון היא לא ממש מוצלחת.

Hi Dar, I have extended your site, congratulations.
http://www.lk10.net/best/afoona-pea.htm
Greetings from Spain

הארנק שלי כבר מוכן ומזומן מלפני כמה שבועות כשסיפרו לי על האירוע המבורך הזה.
פשוט כיף לקנות בגדים ולדעת שהכסף הולך למקום טוב. :)

נגה - תענוג איתך! ואני מקווה שיהיו עוד התאגדויות כאלה...

מורן - איזה יופי שהתכוננת מבעוד מועד. מסכימה עם כל מילה כמובן... :)

אני חושבת שאת נראת מהממת!!!
אני מאד רוצה שמלה כזו, העשוייה מבד סאטןת ובצבע הזה.
כל הכבוד על ההתארגנות,
מטרה נעלה ומאד חשובה.
כל הכבוד לכן.
לינדה H

כמי שהיתה באירועים שעברו, הרבה מהפריטים הם פריטי עודפים, לא צריך לצפות להוט קוטור במחירי רצפה ומה שחשוב זו המטרה. אבוא שוב גם השנה

את באה ביום שישי או שבת ?

כל הכבוד על היוזמה , מקווה שהיריד ישא פרי וכמובן גם מזומנים, תמשיכו ככה גם לדברים נחמדים

תגידי יש מקום שיש על זה פרסום קצת יותר רחב?

זה הולך להיות יקר?

אנונימי - לפי מה שאמרו לי כל הפריטים ימכרו בין 10 ל-300 ש"ח.

אנונימי - יש כתבה ב-ynet לאישה וגם יש הזמנה:
http://www.barakdanin.com/mitlabshot/hazmana.html
ויש פרסומת שרצה בטלויזיה כבר כמה שבועות.

אנונימי - מסתמן שמחר.

Linda H - תודה! :))

ayelet k - אני מקווה שהמרכז יעשה קופה :))

נקווה לראות אותך (:

איזה אירוע חשוב, הלוואי ויכלתי להגיע :( אולי בשנה הבאה.

כרגיל את נראת נפלאה!

Hello, I’m from Brazil,I like it
Very nice blog..I'm following *;*
> www.itgospel.blogspot.com