4/22/10

(!DIY Headwrap (You Can Do It

fashionpea_diy_headwrap

נגמרו חגיגות היומולדת, אז יאללה לעבודה... מי שמכיר אותי יודע שאני ממש לא בנאדם עצלן או בטלן (אם כי זה יכול להיות נחמד מדי פעם) אבל משום מה רוב הרעיונות המגניבים שעוברים לי בראש מדי יום לא מצליחים להגיע לידי ביצוע ונשארים אי שם במגירה בראש, עד הרעיון הבא... למרבה המזל היו לאחרונה כמה ימי חופש שאיפשרו לי לעבוד על כל מיני פרויקטים, ביניהם פרויקט 'עשה זאת בעצמך' המוצג כאן.
על אף שווריאציות שונות של פרחים בשיער לא נעלמו כלל וכלל (וספק אם תיעלמנה אי פעם) התחבבה עלי עוד דרך לקשט את הקודקוד, באמצעות מעטפת בד דמוית טורבן. חלק מקשירות הבדים על הראש נראות לי מסובכות משהו והעיטורים המוכנים קצת יקרים (תסלחו לי שאני לא מוכנה לשלם 18 דולר, עוד לפני משלוח לארץ, על אחד כזה מ
אורבן אאוטפיטרז) אז החלטתי ליצור בעצמי סרט לשיער, בניחוח טורבני קל, למתחילים. אם ימצא חן בעיני ובעיניכם, אפשר להשתכלל בהמשך.


Birthday celebrations are over, so... back to work! Those who know me in person know that I'm definitely not a lazy person, but most of the cool ideas that go through my head each and every day somehow just stay there, in a drawer inside my brain, till the next idea comes along. Fortunately there was a holidy here lately (=few days off) so I managed to work on some projects, including this DIY headwrap.
Although a lot of people decorate their hair with flowers (and I doubt it if they will ever stop doing that) I grew fond of another head decorating variation - the turban like headwrap. Some of those headwraps look pretty elaborate and the ready-made ones are a bit expensive (18 bucks for an Urban Outfitters one is a bit too much for me + I'd have to ship it to Israel which can double the cost) so I decided to make one myself, a headwrap with a light turban touch, for beginners. I figured if I Iike it a lot I can make something fancier later on.
And before I got my hands dirty, I did a few click trips round the web to get some inspiration and here's what I found:

לפני שניגשתי למלאכה, יצאתי למסע קליקים קצר ברחבי הרשת על מנת לספוג קצת השראה בנוגע לעיטור הראש ב'עטיפות' בד. ואלו ההשראות שנתקלתי בהן, מהן עכשוויות ועדכניות:

headwrap_inspiration1
התמונות לקוחות מ-hanneli.com ומ-late afternoon

ושני רפרנסים שהם נכסי צאן ברזל, אני מניחה שמצלצלים מוכר:

headwrap_inspiration2
כרזה של J. Howard Miller מתקופת מלחה"ע ה-II (עוד אינפו כאן), ודיטייל מהיצירה La Grande Odalisque של אנגר משנת 1814 (היצירה המלאה כאן).

והנה המתכון ליצירת סרט לשיער בסגנון טורבן:
החומרים הדרושים:
- שני 'צינורות' בד באורך כ-70 ס"מ (תלוי בגודל הראש) וברוחב 10 ס"מ (אפשר גם יותר בהתאם לעובי הרצוי). על הבד להיות אלסטי במידה מסוימת.
- מכונת תפירה או חוט ומחט.

In order to make this headwrap/headband you are going to need:
- two fabric 'tubes' each in the length of about 70cm (please convert to inches by yourselves, I live in the metric system!) and each 10cm wide. the length and width can vary, depends on the size of your head (length) and how wide you want the headwrap (width). These measurements are for the one photographed on me. You should also choose an elastic kind of fabric.
- sewing machine or needle and thread

diy_headwrap_1

מאחר ואני חסרת סבלנות באופן מיוחד ופשוט הייתי חייבת להכין לעצמי סרט כזה במהלך החג (וחנויות הבדים היו סגורות), לקחתי צעיף דק ישן שהיה ברשותי ומזמן לא השתמשתי בו והחלטתי לעשות לו הסבה. זה גם חסך לי את התפירה של חתיכות הבד לצינורות וגם מיחזור זה דבר מצוין.


Since I am very impatient and just had to make this headwrap during the holiday (when fabric and other stores were closed), I took an old skinny scarf I had and decided to convert it into headwrap. It was a pretty good idea recycling wise and also since it saved me all the sewing I had to do in order to make the fabric tubes.

diy_headwrap_2

הצבתי את צינורות הבד בהצלב, כפי שניתן לראות כאן:
put the tubes one on top of the other in the shape of a cross

diy_headwrap_3

קיפלתי את אחד הצינורות ימינה:
folded one of the tubes to the right

diy_headwrap_4

ואת השני שמאלה, וכך נוצר הדיטייל הבולט במרכז הסרט:
and the other one to the left, that's how you form the knot detail in the middle of the headwrap

diy_headwrap_5

כעת כל מה שנותר הוא לתפור יחדיו את שני הקצוות של אחת מרצועות הבד ואז להשחיל את הרצועה השנייה אליה ולתפור את שני קצותיה. תחשבו על קישוטים לסוכה - לולאות אשר נקשרות אחת לתוך השניה ובמקרה הזה בעצם שתי לולאות גדולות מבד שנקשרות זו לזו.
et Voila :

Now all you have to do is sew the two ends of one fabric tube, insert the ends of the other tube into the loop formed, and sew them as well. think about inserting an open loop into another loop. et Voila:

fashionpea_diy_headwrap1

33 comments:

את נראית ממש מתוקה עם הסרט והליפסטיק האדום, ממש מחמיא לך.

שלום.....
אני רוצה גם לנסות...ממש יפה.....
השם שלי ויקי אני מבאר-שבע...פתחתי בלוג חדש ....http://myfansyshoe.blogspot.com/

וואו ממש יצא לך יפה :)
זה יהיה נחמד אם יהיו פה עוד פוסטים של DIY, זה ממש נותן השראה ונגיש . 

יצא מקסים!
(האם הטורבנים של הוניגמן השפיעו...?)

הבחורה מ hanneli הורסססססת, נחנקנו עוד בפעם הראשונה שראינו אותה ועכשיו בשנית..

boiler - זאת ויקה גזינסקיה, המעצבת והחברה הטובה של הגירל קראש שלי מירוסלבה (זוכרים?), כל הופעה שלה היא שלמות בפני עצמה והאאוטפיט הזה הוא אחד המרהיבים גם לדעתי. :)
כמעט שכחתי את הטורבנים של הוניגמן, אולי זה השפיע עלי בתת מודע ?! :))

v.c.s - לכי על זה. וכמו בכל מתכון, מי שמכין אותו יותר ממוזמן לסטות קצת ולאלתר ולהכניס את הטאץ' שלו. בהצלחה עם זה ועם הבלוג החדש. תתחדשי! :)

addicted to fashion - הלוואי שהיה לי את כל הזמן הפנוי שבעולם להביא לכאן עוד ועוד רעיונות, אבל אני בהחלט אשתדל! פרויקטי עשה זאת בעצמך מאוד חביבים גם עלי... :)

לובה - תודה מותק!

Hey that is so very nice
!!!Ilove that headwrap and the colors too

If you get a chance visit me at http://pagescouture.blogspot.com and let me know what you think

thanks
-Bionica

זה נראה מקסים אבל לא כל כך הבנתי את ההסבר של התפירה.. חבל שאין תמונות של הצד התפור או של תהליך התפירה עצמו.
אולי רק אני לא הבנתי?... פאדיחה :)

איזה רעיון יפה! יש לי בבית כל מיני שאריות של בדים אני הולכת להכין לי כמה כאלה. תודה.

יפה, מאד גם יפה וגם כישרונית :-)

הרעיון ממש מקורי, יצירתי ויפה!
לעשיית "הצינורות" אפשר גם להשתמש בשרוולים ארוכים של חולצה ישנה.
בכלל- אני מאוד אוהבת קשתות לשיער,(בבית יש לי פשוט אוסף של קשתות!) קישוטי שיער למיניהם, ואקססוריז נלווים(כמו תיק בד חמוד..למשל) ומה שנורא כיף זה לדעת ליצור אביזר נלווה שכזה בעצמך!:))
(למרות שגם בתחום הזה יש הרבה חנויות שיש להן מה להציע..)

איפי - אל חשש, מקסימום תאלתרי צורת סגירה אחרת, יש הרבה דרכים אפשריות לתפור את רצועות הבד, העיקר העשייה העצמית (לפחות מבחינתי). :)

יעלה - עכשיו זאת עושה לי חשק להכין עוד אחד כזה, נראה אם יש לי עוד איזה צעיפון לא משומש שבא לו לעבור מהפך :))

אנונימית - זה רעיון מעולה להשתמש בשרוולים, גם אפשר לעשות אותו דבר עם טייץ שיצא משימוש. גם חשבתי על איך אפשר לפתור את העניין אם אין בד אלסטי או אם רוצים להשתמש באיזה בד מגניב שלא נמתח בעליל: אפשר להוסיף לולאה שלישית מגומי, שתהיה ממוקמת בעורף ותאפשר אלסטיות מסוימת.
בהחלט לא חסרים דברים בחנויות ואני גם רוכשת כאלה מפעם לפעם, אבל כפי שאמרת, זה מאוד כיף לעשות בעצמך גם. נותן הרגשה טובה.

את יפיפייה דר. הקשט הזאת עושה חשק לחייך. אני אכין לעצמי גם אחת כזאת ואעזר במדריך. תודה!

You have been great, I congratulate you for your work, that's called DIY fashion.
Greetings from Spain.

אהבתי, מאד מחמיא לך.
אבל אהבתי יותר את החולצה הלבנה,
יחד עם השפתיים האדומות שלך !
לינדה H

כל הכבוד על היוזמה! אני חיה בשביל פרויקטים שכאלה. זה הכי מקורי שיש.

ממש אהבתי את הרעיון, ואת התוצאה..
באיחור קליל אך עדיף מאוחר מאשר בכלל לא, מזל טוב ליום הולדתך ה30 !
לדעתי הגיל זה רק מספר ואצלך זו הוכחה.
שיהיה לך רק טוב.

אני חייבת לציין שאת מתלבשת מקסים! ♥

הזכרת לי צעיף נקודות נשכח,אני רצה להכין עכשיו!
הרעיון מקסים,אהבתי ממש:)

נ.ב-לכבוד חגיגות השנה לבלוג העלתי הגרלה ממש מגניבה,מוזמנת להיכנס ולהשתתף:)

ממש אהבתי את הרעיון! אני הולכת להכין לי גם כזה :)

אמנם קצת באיחור אבל שיהיה לך המון מזל טוב!

זה ממש מגניב ומחמיא לך. מנסה כבר טריליון שנה לשים שלל מטפחות על ראשי והן פשוט לא נראות עלי טוב:(
תתחדשי! אהבתי

מקווה שיום אחד אני אצליח כמוך (:
אשמח אם תתני לי ביקורת בונה

הבלוג: http://pinklady02.blogspot.com/

היי דר
יש לי שאלה קטנה אליך
יש לי שמלה בצבע כחול כהה ממנגו ואני לא יודעת איזה גרביון אטום להתאים לה
חשבתי על חרדל? אבל זה נועז בשבילי
אשמח מאוד לרעיון ממך

מתנצלת שלא יצא לי להתייחס לתגובות האחרונות, סבי היקר נפטר לפני כמה ימים והראש שלי במקום אחר.
אני מעריכה את ההתחשבות.

pinklady - איחולי הצלחה גדולה!
כמו שכתבתי למעלה, אני כרגע מכבדת את זכרו של סבא שלי, כשאשוב לעניינים אוכל לתת לך פידבק אם תרצי בכך.

אנונימית - כחול כהה וחרדל זה שילוב יפה לטעמי, עם זאת, אני לא יודעת מה גובהך, משטחים חלקים כאלה נוטים לחלק את הגוף לחתיכות, תוודאי שלא נוצרת אשלייה אופטית שמקצצת לך מהגובה (אם גובהך מעל 1.70 מ' קבלי ביטול על כל מה שאמרתי). רעיון אחר הוא לשלב את השמלה הזו עם גרביונים דווקא לא כל כך אטומים, אולי בגוון וורדרד / אפרסקי. לדעתי זה יכול לעבוד יפה.

Even if I'm late, happy birthday!
Love your headband and your red lipstick! Amazing pics!

www.abitoffashion.com

דר,הצטערתי לשמוע...:(
אני מאוד אודה לך אם תעני לי על השאלה(זה קצת דחוף...): יש לי טוניקה רחבה בצבע שמנת ואני רוצה לשלב אותה עם חצאית צרה בצבע שחור.
מבחינת הצבעים- האם הם יכולים להשתלב??
תודה!

היי תודה על ההתייחסות:))

אני 176 : )

מציעה משהו מקושקש?
האמת יש לי אותה שנה ומאז היא שוכבת בארון..יצירתיות בלבוש זה לא מובן מאליו!: )
שוב תודה!

i cant read what you are writing, but if you can read english, i must say i love every single outfit post! i went back and read them allll!

http://www.keepfashion.wordpress.com

אנונימית 1 - שחור ושמנת נשמע לי כמו שילוב מצוין.

אנונימית 2 - אז כאמור אין לך בעיה מבחינת הגובה... :)
אפשר גם משהו מקושקש או גרביונים בהירים עם נקודות או פרחים, זה יכול גם להתאים. נראה לי שיש כבר לא מעט רעיונות, את יכולה להוציא אותה מהנפטלין! :)

תודה את מקסימה

משתתפת בצערך:(